فنون اتصالات

ساخت وبلاگ

درآمد بازی پوکمون گو رقم عجیبی را نشان می‌دهد، ۱۰,۰۰۰ دلار در هر دقیقه، می‌تواند درآمدی رویایی باشد.

به گزارش صبحانه، درآمد بازی پوکمون گو رقم عجیبی را نشان می‌دهد، ۱۰,۰۰۰ دلار در هر دقیقه، می‌تواند درآمدی رویایی باشد. بی‌شک دیگر بازی پوکمون گو تبدیل به یک نقطه عطفِ آشکار در فرهنگ عمومی مردم سراسر جهان شده است. اگر فقط قرار باشد که یک بازی موبایلی در کتاب‌های تاریخ نسل‌های آینده ثبت شود، بی‌گمان، همین بازی Pokemon GO خواهد بود.
درآمد عجیب و رویایی بازی پوکمون گو

این بازی در همین مدت کوتاه توانست رکورد بازی Candy Crush Saga را در بازار بازی‌های موبایلی شکسته و بی‌رقیب بر بلندای این مارکت تکیه زند. کندی کراش ساگا در جولای ۲۰۱۳ تعداد ۶٫۷ میلیون نفر کاربر فعال داشته و درآمد روزانه‌ای بالغ بر ۶۳۳,۰۰۰ دلار را ثبت کرد.

علیرغم آن‌که دسترسی به بازی پوکمون گو هنوز در سراسر جهان محدود بوده و بیشتر بازارهای جهانی آن را دریافت نکرده‌اند، این بازی تبدیل به پول‌سازترین بازی شده که جهان تاکنون به خود دیده است. آمار لحظه به لحظه این بازی در App Institute با تصاویر رنگی که به نمایش درآمده از موفقیت بسیار وحشتناک آن حکایت کرده و گواهی می‌دهد که پایه‌های فرهنگی جدیدی در حال شکل‌گیری است.

درآمد عجیب و رویایی بازی پوکمون گو

از زمانی که این متن نوشته شده و در وب‌سایت قرار گیرد، حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و در همین زمان، بازی پوکمون گو چیزی در حدود ۲۰۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب خواهد کرد. ده‌ها هزار دانلود برای پلتفرم‌های ios و اندروید، حاشیه بسیار امن درآمدی را برای آن رقم زده است. حجم بسیار زیادی از این دانلودها توسط کاربران ایالات متحده صورت گرفته و کاربران بریتانیا در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. متوسط زمان سپری شده‌‌ی روزانه در این بازی توسط کاربران ios چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بوده است.

این بازی رقابت سرسختانه‌ای با فیس‌بوک، اسنپ‌چت و توئیتر داشته و با توجه به برخی منابع گویا که از آن‌ها نیز پیشی گرفته است. تنها بازی دیگری که در کنار پوکمون گو توانسته در لیست ۵ بازی برتر جهان قرار گیرد، Slither.io بوده که هر کاربر به‌طور متوسط روزانه ۱۰ دقیقه از وقت خود را صرف آن کرده است.

درآمد بازی پوکمون گو بسیار باورنکردنی است و با توجه به این‌که این بازی هیچ درآمد تبلیغاتی ندارد، به دست آوردن چنین حجم مالی عظیمی آن را شگفت‌انگیزتر نشان می‌دهد. تنها منبع درآمدی این برنامه که سود سرشاری را برای سازندگان آن به ارمغان آورده از microtransactions است – microtransactions مدلی از کسب و کار بوده که کاربران می‌توانند کالاهای مجازی خود را از طریق پرداخت‌هایی اندک تهیه کنند.

این مدل از کسب و کار، منبع درآمدی بیشتر بازی‌هایی است که به‌صورت رایگان ارائه شده و به پرداخت‌های درون برنامه‌ای معروف است – پوکمون گو نیز یکی از همین بازی‌هاست. اگر قرار باشد برای خرید Pokeballs هزینه نکنید، می‌توانید آن را در پوک استاپ‌ها (Pok Stop) بیابید و احتمالا به یک ساعت زمان نیاز دارید تا با راه رفتن در شهر آن‌ها را پیدا کنید. بازی عجیبی است و کمی نگران کننده! اگر قرار باشد این بازی با همین سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا کند، عاقبت آن معلوم نخواهد بود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:53

امروزه گوشی‌های هوشمند مختلفی با کارایی‌ و امکانات گوناگون تولید می‌شوند. در این زمینه تاکنون چندین گوشی مجهز به پروژکتور داخلی معرفی شده است.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 206 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:49

هم‌زمان با اولتیماتوم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ایجاد نمایندگی اپل در ایران ظاهراً جمع‌آوری گوشی‌های هوشمند متعلق به این برند از سطح بازار شروع شده است.

به گزارش صبحانه، کمتر از یک هفته پیش بود که عباس نخعی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف با بیان اینکه کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل، فرصت تأسیس نمایندگی در کشور را دارد، اظهار کرد: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تأسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند.

وی در همان گفت‌وگویی که با تسـنیم انجام داد، با اشاره به پیش رو بودن اجرای طرح رجیستری موبایل و لزوم ورود نمایندگی‌ها به کشور، ابراز کرد: در حال حاضر تصمیم بر این است که تنها گوشی‌هایی قابلیت فعالیت و خرید و فروش در کشور را داشته باشند که دارای نمایندگی در کشور هستند، ولی این امکان نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره برخی برندهای تلفن همراه موجود در بازار از جمله گوشی‌های آیفون گفت: در حال حاضر ابلاغ جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه این برند از بازار داده شده است. اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعاً تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت.

نخعی افزود: در حال حاضر ما ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه این برند را به تمام استان‌ها اعلام کرده‌ایم و در صورت عدم تأسیس نمایندگی این برند در کشور تا روز اجرای طرح رجیستری، تمام محصولات موبایل این برند از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس نخعی پیش از این درباره زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات این طرح و تأکید معاون اول رئیس جمهور بر اجرای هرچه سریعتر این طرح، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد.

علاوه بر این، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در نشستی خبری درباره امکان فعالیت گوشی‌های آیفون در اجرای طرح رجیستری، به تسنیـم گفت: طبق قوانین فعلی هیچ منعی برای تأسیس نمایندگی این برند آمریکایی در کشور وجود ندارد و وزارت صنعت نیز به‌عنوان مرجع تأسیس نمایندگی برندهای مختلف در این باره قادر به اظهارنظر قطعی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نباید نگرانی نسبت به اجرای این طرح داشته باشند، عنوان کرد: انجام طرح رجیستری هیچ‌گونه هزینه‌ای بر مجموعه مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان موبایل تحمیل نخواهد کرد.

به‌گفته او براساس قانون نظام صنفی و حمایت از مصرف‌کنندگان هر کالایی که قرار است در کشور توزیع شود باید از شبکه خدمات پس از فروش در کشور بهره‌مند باشد ولی متأسفانه کمپانی آمریکایی اپل و تولیدکننده گوشی‌های آیفون فاقد نماینده رسمی در کشور هستند و پشتیبانی و تأمین قطعات پس از فروش را عهده‌دار نیست.

خورشیدی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه به محصولات این کمپانی مغایرت قانونی با قوانین دارد ولی پس از اجرایی شدن رجیستری، قطعاً سرویس مخابراتی به این محصولات داده نخواهد شد.

البته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سؤال که آیا گوشی‌های فعال فعلی مشمول این قوانین خواهند شد، گفته که اجرایی شدن این طرح برای گوشی‌هایی است که بعد از تاریخ اجرای طرح رجیستری موبایل عرضه می‌شود و هیچ نگرانی بابت گوشی‌های فعال فعلی وجود ندارد.

اکنون با توجه به گذشت چند روز از این اظهارات رسمی مقام‌های مسئول در ستاد مذکور، گفته می‌شود فروشگاه‌های مربوط به شرکت‌هایی که خود را وارد کننده رسمی آیفون به ایران می‌دانستند در تهران و مخصوصاً مجتمع‌های بزرگ فروش موبایل پلمب شده است.

تصاویر مربوط به این دست به دست در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد.

همچنان جزییات بیشتری از این اقدام منتشر نشده و پیش‌بینی می‌شود در راستای اجرای همان طرح اشاره شده در خبر (رجیستری) باشد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:49

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه فروشگاه ۲ شرکت که پیش از این مدعی نمایندگی گوشی‌های آیفون در ایران بودند، به دلیل ابطال مجوز و عدم تمدید آن پلمپ شد، گفت: برخوردی با سایر فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشی‌های آیفون صورت نگرفته است.

به گزارش صبحانه، غلامحسین کریمی از پلمپ 2 فروشگاه مدعی نمایندگی گوشی‌های موبایل آیفون خبر داد و توضیح داد: این 2 فروشگاه در گذشته مجوز نمایندگی غیرمستقیم برای محصولات اپل را داشتند که مجوز آنها اکنون ابطال شده است.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت این اختیار را دارد که درباره مجوز صادره تحقیق و در صورت لزوم آنها را باطل کند.

کریمی تصریح کرد: همچنین مقرر شد از فعالیت دیگر واحدهای عرضه‌کننده گوشی‌های آیفون جلوگیری نشده و برخورد تنها با فروشگاه‌های این دو شرکت مدعی نمایندگی صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی یادآور شد: با آغاز طرح ریجستری گوشی موبایل از اول مردادماه همچنین درباره تمامی برندهای گوشی موبایل که شماره سریال ثبت‌شده نداشته باشند، امکان برخورد وجود دارد و فروشگاه‌های عرضه‌کننده، هیچ برندی را نمی‌توانند بدون ثبت در سامانه وزارت صنعت عرضه کنند و در غیر این صورت امکان برخورد وجود دارد./فارس

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:49

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات از روز اول مرداد ماه تمام ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت ملزم به اعمال تعرفه های جدید هستند.

به گزارش صبحانه، چندی پیش معاون وزیر ارتباطات از کاهش تعرفه‌ استفاده از هر کیلوبایت داده تلفن همراه از ۰.۵ به ۰.۴ ریال خبر داده و درباره هزینه‌های دسترسی به اینترنت ADSL نیز اینگونه اعلام کرده بود که با مصرف بیش از ۲ گیگابایت به صورت ماهانه، حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد هم می‌رسد.

بدین ترتیب در قالب مصوبه ای اعلام شد:« سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلو بایت چهاردهم (0.4) ریال تعیین می ‌شود. اپراتورهای تلفن همراه می ‌توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته­‌های مختلف تعرفه­‌ای را نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرائط پروانه خود ارایه کنند.

همچنین بر اساس مفاد  پروانه اپراتورها و مصوبات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه خدمات سیم کارتهای اعتباری همراه حداکثر می‌تواند 50 درصد بالاتر از تعرفه خدمات سیم کارتهای دائمی باشد.

بر این اساس در حال حاضر سقف تعرفه مجاز اپراتور ها درزمینه دیتای همراه در سیم کارت های اعتباری از 0.75 ریال به 0.6 ریال برسد.

اما نکته جالب توجه اینجاست که اگرچه با اعمال تعرفه های جدید هزینه دسترسی آزاد به دیتای همراه کاهش می یابد اما تا کنون از سوی اپراتورها تغییر خاصی در مورد قیمت بسته های اینترنت که بخش عمده ای از مشترکان اینترنت همراه از طریق آنها دیتای خود را تامین می کنند اعلام نشده است.بنا بر این در ارتباط با اینترنت موبایل از فردا تنها ارزانی در انتظار افرادی است که از دیتای موبایل به شکل آزاد استفاده می کنند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که همچنان استفاده از بسته های اینترنت همراه مقرون به صرفه تر از استفاده آزاد از اینترنت است.

در ارتباط با مشترکان ADSL هم در حالی وعده کاهش قیمت مطرح می شود که طی سال های گذشته بارها شرکت ارتباطات زیرساخت از تخفیف های متعدد به شرکت های ارائه کننده اینترنت خبر داده اما در نهایت کاربران نهایی تغییر چندانی در قیمت پرداختی خود مشاهده نکرده اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با این موضوع که بر خلاف وعده های متعددی که در خصوص ارزانی اینترنت مطرح می شود همچنان کاربران نهایی طعم این تخفیف ها را نچشیده اند گفت: هنوز تعرفه‌های تخفیفی اعمال نشده و قرار بر آن است که از ابتدای مردادماه این تعرفه‌ها اجرایی شوند و بدین ترتیب قیمت‌ها کاهش محسوس داشته باشد و تخلفات مشخص خواهد شد. البته احتمالاً اتفاقی که رخ خواهد داد، این است که در حال حاضر یک کاربر ماهانه ۲۰ هزار تومان برای حجم اینترنت پرداخت می‌کند و حجمی معادل ۵ مگابیت پهنای باند دریافت می‌کند و در آینده همچنان همان ۲۰ هزار تومان را پرداخت کرده و حجم دریافتی آن به ۸ مگابیت خواهد رسید.

نکته جالب تر آنکه محمدجواد جهرمی در ادامه با بیان اینکه ایران از نظر تعرفه‌ی اینترنت موبایل چهارمین کشور ارزان دنیا محسوب می‌شود، به دامپینگ برخی اپراتورها در این فضا اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اکنون یکی از اپراتورها ۱۰۰ گیگابایت اینترنت را با قیمت ۱۷۵ هزارتومان به فروش می‌رساند. به عبارت دیگر هر گیگابایت را با رقمی حدود ۱۷۵۰ تومان به فروش می‌رساند و این در حالی است که کمترین رقم فروش اینترنت در دنیا ۰.۵ دلار است و چنین تعرفه‌ای در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود.

وی در عین حال با اشاره به تغییراتی که به تازگی در خصوص قیمت اینترنت اعمال شده،اظهار کرد:اکنون مدل قیمت‌گذاری ما به همه‌ی دنیا نزدیک شده و در شرایطی که در گذشته قیمت یک مگابیت ۱۷۴ هزار تومان بود اکنون این رقم به ۲۵ هزار تومان رسیده است، اما طبیعی است که کاربران در منزل چنین تفاوت قیمتی را پرداخت نمی‌کنند، چرا که آن‌ها به طور حجمی خرید می‌کنند، اما در نهایت در رتبه‌های جهانی شاید بیش از ۷۰ تا ۸۰ رتبه جایگاه ایران دستخوش تغییر شده باشد. البته همچنان شاید قیمت اینترنت ما پنج برابر اروپا باشد که این قیمت بستگی مستقیم با سایز بازار ما دارد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:38

یک تیزر تبلیغاتی متحرک از طرف هواوی منتشر شده که با توجه به آن نام گوشی‌ هوشمندی که تا کنون آن را به عنوان آنر V8 Max می‌شناختیم، به Honor Note 8 تغییر یافته است. این محصول مجهز به نمایشگری با کیفیت 2K خواهد بود.

به گزارش صبحانه، بر اساس شایعه‌هایی که تا کنون در مورد گوشی‌ هوشمند آنر V8 Max منتشر شده انتظار می‌رود این محصول که تحت برند زیر مجموعه هواوی تولید می‌شود در ماه آگوست سال جاری معرفی شود. حالا یک تصویر متحرک GIF در مورد این گوشی منتشر شده است. در این تیزر نام دستگاه مورد بحث Honor Note 8 اعلام شده و در روز معرفی این محصول باید شاهد معرفی دستگاهی با این نام جدید باشیم.
آنر V8 Max هواوی به آنر Note 8 تغییر نام داد

تا کنون همه گمان می‌کردند که نام این محصول V8 Max خواهد بود و به نظر می‌رسد هواوی خواسته تا به این لحظه نام واقعی گوشی‌ هوشمند یاد شده را مخفی نگه دارد تا با این تصویر GIF به صورت رسمی نام آن را اعلام کند که ظاهرا این نام Honor Note 8 است. با توجه به تیزر جدید منتشر شده این محصول به نظر با یک گوشی‌ هوشمند با نمایشگر بزرگ مواجه خواهیم بود.

از نام گوشی‌هوشمند مورد بحث که بگذریم، این محصول مجهز به یک نمایشگر بزرگ با کیفیت 2K است. این ویژگی در لیستی که از مشخصات این گوشی در TENAA رویت شده بود مطابقت می‌کند. در لیست TENAA نشان داده شده که Honor Note از نمایشگری به ابعاد ۶.۶ اینچ با کیفیت 2K بهره خواهد برد و در آخر احتمالا دو مدل از این گوشی‌ هوشمند در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. یکی از مدل‌های این گوشی از چیپست کایرین ۹۵۰ بهره می‌برد و نیز ۳ گیگابایت حافظه رم پردازشی دارد و حافظه داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۳۲ گیگابایت اعلام شده است. در مدل دیگر که نمایشگر بزرگتر دارد، پردازنده بکار گرفته شده کایرن ۹۵۵ بوده و نیز از ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی بهره می‌برد. این مدل همچنین حافظه داخلی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی خواهد داشت. علاوه بر این دو مدل احتمال ارائه یک مدل ۱۲۸ گیگابایتی نیز وجود دارد.

این گوشی‌هوشمند همچنین از یک درگاه USB نوع C بهره می‌برد و باتری آن نیز ظرفیتی ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. علاوه بر این محصول مورد اشاره از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. دوربین پشتی آن ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین جلویی آن نیز ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این گوشی‌هوشمند در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی و چند رنگ دیگر عرضه می‌شود.

قیمت این گوشی‌هوشمند برای مدل پایه با ۳ گیگابایت رم پردازشی ۳۰۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که مدل دیگر با رم پردازشی ۴ گیگابایتی با قیمت ۳۴۴ دلار به فروش خواهد رسید.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:42

گجتی به نام «الکس» (ALEX) نخستین دستگاه پوشیدنی است که می‌تواند با تشخیص موقعیت سر و گردن به کاربر برای اصلاح حالت بدنی هشدار بدهد.

به گزارش صبحانه، سبک زندگی کم تحرک سبب شده بسیاری از افراد به‌دلیل نشستن طولانی مدت در حالتی نامناسب دچار مشکلاتی نظیر افتادگی شانه و فشار شدید به ستون فقرات شوند. این مشکلات می‌تواند عوارضی طولانی مدت را با خود همراه داشته باشد، اما نگران نباشید.
با این گجت پوشیدنی کمر درد را فراموش کنید +عکس

گجتی به نام «الکس» (ALEX) نخستین دستگاه پوشیدنی است که می‌تواند با تشخیص موقعیت سر و گردن به کاربر برای اصلاح حالت بدنی هشدار بدهد.

این وسیله باریک و سبک پشت گردن کاربر قرار می‌گیرد و با گوشی هوشمند او ارتباط برقرار می‌کند.

به‌ این‌ترتیب اطلاعات مربوط به حالت نشستن کاربر به‌صورت آنی پایش می‌شود. کاربر می‌تواند اپلیکیشن مذکور را طوری تنظیم کند که پس از گذشت مدت‌زمانی مشخص که سر و گردن در حالتی نامناسب باشد، گجت از طریق لرزش به او هشدار دهد. بررسی وضعیت سر و گردن طی بازه‌های زمانی مشخص نیز از دیگر کاربردهای این دستگاه است.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 219 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:42

محصول جدید شرکت "نینتندو" این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است. پوکمن‌گو (Pokemon GO) که در کمتر از دو هفته تعداد کاربرانش در حال عبور از تعداد کاربران توییتر است در حال گسترش در سرتاسر دنیا است. کشورهای مختلفی از انتشار این بازی جلوگیری کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد موج پوکمن‌گو در حال رسیدن به ایران است.

به گزارش صبحانه، شاید کمتر کسی در ایران با عبارت "Gotta catch 'em all”  آشنایی داشته باشد. این جمله شعار اصلی مجموعه بازی‌های Pokemon است که در اواسط دهه 90 توسط Satoshi Tajiri  در ژاپن خلق شد. پوکمون حاصل ترکیب 2 علاقه اصلی Tajiri بود; سرگرمی دوران کودکی‌اش یعنی جمع‌آوری حشرات و عشق زیادش به بازی‌های کامپیوتری. چند سال طول کشید تا Tajiri ایده اولیه پوکمون را در ذهنش پرورش دهد و سپس به کمک کمپانی "نینتندو" اولین بازی از سری پوکمون روی کنسول دستی Game Boy منتشر شد. ایده‌ی کلی سری به این صورت است که بازیکن باید پوکمون‌ها را جمع‌آوری و تربیت (آپگرید) کرده و برای مبارزه با دیگر پوکمون‌ها آماده کند.

رؤیای اصلی Tajiri همواره این بوده که کودکان به‌جای بازی کردن در محیط خانه، در دنیای واقعی قدم بگذارند و هرچه بیشتر محیط اطراف خود را کشف کنند. شاید تا اینجا سری بازی‌های پوکمون کمک زیادی به تحقق این رؤیا نکرده بودند، اما بازی جدید این سری که Pokemon Go نام دارد چالش بسیار بزرگی را این بار در دنیای واقعی پیش روی بازیکنان می‌گذارد.

شکست حریم فضای واقعی و مجازی در Pokemon Go

Pokemon Go یک بازی موبایل است که هفته گذشته برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android منتشرشده و در کمتر از چند روز به صدر جدول دانلود در App Stores رسیده به‌طوری‌که حتی شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند Twitter را نیز پشت سر گذاشته است.

در Pokemon Go هدف اصلی همچنان ثابت است "Gotta catch’ em all" یا "باید همشونو بگیرم!". با این تفاوت که بازی در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد! به تعبیری ساده‌تر کاربر درآن‌واحد هم در فضای مجازی حضور دارد و هم در فضای واقعی. ترکیبی که دوگانگی فضا زندگی ایجاد می‌کند.

پوکمن‌گو امنیت اطلاعات را به خطر می‌اندازد

بازی از قابلیت‌های اسمارت فون‌های امروزی نهایت استفاده را برده و با به‌کارگیری قابلیت‌هایی نظیر GPS و دوربین گوشی، امکان گرفتن پوکمون‌ها را برای شما فراهم می‌کند. در زمان نصب این بازی اجازه دسترسی به:

1.دوربین

2.موقعیت مکانی تقریبی (مبتنی بر شبکه)

3.خواندن کارت حافظه

4.دریافت اطلاعات از اینترنت

5.ممانعت از به خواب رفتن دستگاه

6.مشاهده اتصالات شبکه

7.استفاده از حساب‌ها در دستگاه

8.یافتن حساب‌ها در دستگاه

9.دسترسی کامل به اینترنت

10.تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه

11.موقعیت مکانی دقیق (مبتنی بر GPS و شبکه)

12.دسترسی به تنظیمات بلوتوث

13.مرتبط‌ سازی با دستگاه‌های بلوتوث

و 14.کنترل لرزش و خدمات پرداخت مارکت به سازنده بازی و افرادی که در حال استفاده از این بازی هستند داده می‌شود. زمانی که بازی را بر روی گوشی خود اجرا می‌کنید، باید شروع به قدم زدن در دنیای واقعی کرده تا پوکمون هایی که در نزدیکی شما هستند را پیدا کنید.

پوکمن یاب شوید

زمانی که در حال قدم زدن هستید، بازی با نشان دادن تعدادی ردپا به شما می‌گوید که پوکمون‌هایی که در آن نزدیکی هستند چقدر با شما فاصله‌دارند. یک رد پا نشان‌دهنده این است که پوکمون بسیار به شما نزدیک است و سه رد پا به این معناست که برای پیدا کردن پوکمون باید به جستجو ادامه دهید. زمانی که به‌اندازه کافی نزدیک شوید، پوکمون روی صفحه گوشی شما نمایان می‌شود و باید با پرتاب PokeBall آن را بگیرید.

پوکمن‌گو امنیت اطلاعات را به خطر می‌اندازد

پوکمون ها به‌صورت اتفاقی در نقاط مختلف ظاهر می‌شوند اما نکته‌ی جالب اینجاست که زمان، نوع آب‌وهوا، موقعیت جغرافیایی و حتی تراکم جمعیت در تعداد و نوع پوکمون ها تأثیر دارند. به‌عنوان‌مثال اگر نزدیک آب باشید، احتمال نمایان شدن پوکمون های آبزی بیشتر است و یا در محیط‌های شهری گونه‌های معمولی‌تری از پوکمون ها را شاهد خواهید بود. به گزارش برخی از کاربران، بارش مداوم باران در شهر محل زندگی‌شان باعث شده است تا تعداد پوکمون های آبزی بیشتری نمایان شوند. همچنین در مناطقی که تراکم جمعیت بالاتر است، احتمالاً تعداد پوکمون ها نیز بیشتر خواهد بود.

Pokestop ها را پیدا کنید و شهر را به هم بریزید

علاوه بر این امکانات، آیتم دیگری به نام Pokestop  وجود دارد که کاربر برای ارتقاء پوکمن خود از باید از آن استفاده کند. با مراجعه به Pokestopها می‌توانید آیتم‌هایی که به شما برای گرفتن پوکمون‌ها کمک می‌کنند را دریافت کنید.

باشگاه یا Pokestop ممکن است در هر مکانی وجود داشته باشد. شرکت سازنده بازی یعنی Niantic، اطلاعات لازم برای مشخص کردن مکان باشگاه‌ها و Pokestopها را از بازی قبلی خود Ingress استخراج کرده است و جالب است بدانید این اطلاعات مربوط به مکان‌ها توسط کسانی که Ingress را بازی می‌کردند برای شرکت سازنده ارسال‌شده است. بدین ترتیب ممکن است نانوایی یا سوپرمارکت محل شما درواقع یک باشگاه و یاPokestop  باشد. این موضوع در همین ابتدای انتشار بازی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. به‌طوری‌که بسیاری از ایستگاه‌های پلیس، کلیساها، موزه‌ها و ...با ازدحام جمعیت روبرو شده‌اند. این مشکل موجب آن شده تا در برخی از کشورها انجام بازی در چنین مکان‌هایی ممنوع شده و حتی پیگرد قانونی داشته باشد.

پوکمن‌گو امنیت اطلاعات را به خطر می‌اندازد

خوشبختانه یک ویژگی جدید که چند روز بعد از انتشار به بازی اضافه شد، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از شرکت سازنده درخواست کنند باشگاه یا Pokestop جدید در محل موردنظرشان ثبت شود و یا مکان‌های نامناسب را گزارش دهند تا به‌جای دیگری منتقل شوند. با استفاده از همین ویژگی باشگاه‌های فوتبال نظیر منچسترسیتی و بنفیکا در محل خود Pokestop و باشگاه ثبت کرده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند به این مکان‌ها مراجعه کنند.
پوکمن‌گو امنیت اطلاعات را به خطر می‌اندازد

در مرحله‌ی اول، Pokemon Go در کشورهای آمریکا، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا و آلمان منتشرشده است و به دلیل دانلودهای بسیار بالا که حتی از حد انتظارات سازندگان بازی نیز بیشتر بوده، سرورهای بازی دچار مشکلات بسیاری شده‌اند. به همین دلیل احتمالاً انتشار بازی در سایر نقاط جهان با تأخیر مواجه خواهد شد. در حال حاضر در ایران امکان اتصال به سرورهای بازی وجود ندارد و تنها از طریق تغییر IP Address می‌توان به سرورهای بازی وصل شد. گسترش این بازی می‌تواند تأثیرات مخرب و زیان‌آوری برای افراد و جوامع داشته باشد. یکی از اثرات منفی این بازی جاسوسی برای سازندگان این بازی است.

Pokeman Go ابزاری برای جاسوسی است

همان‌طور که اشاره‌شده کاربر برای ادامه این بازی باید گوشی همراهش را در دست گرفته و با استفاده از نقشه به دنبال پوکمن‌ها و پوک‌استاپ‌ها بگردد. نکته‌ای که دارای اهمیت است شناسایی پوکمن‌ها از طریق دوربین گوشی همراه کاربر است. یعنی زمانی که در نقشه به یک پوکمن نزدیک می‌شوید با دوربین گوشی او را می‌بینید و سپس او را نابود می‌کنید. در این شرایط فضای اطراف آن پوکمن که دنیای واقعی زندگی شما است در حال ارسال برای سازندگان این بازی است. شما ممکن است برای رسیدن به پوکمن‌ها به هر منطقه‌ای پا بگذارید. حتی مناطق ممنوعه!

همچنین شما برای یافتن پوک‌استاپ‌ها همین روند را باید طی کنید. همان‌طور که توضیح داده شد به دلیل اینکه از قبل مناطقی برای پوک‌استاپ‌ها در نظر گرفته‌شده است ممکن است این مناطق امنیتی و حساسی باشند که کاربر نتواند به آن‌ها مراجعه نماید. در همین راستا وقتی کاربر به مناطق ممنوعه می‌رسد تصاویر آن منطقه برای سازندگان ارسال می‌شود و کاربر باید این منطقه را به‌عنوان یک نقطه غیرقابل دسترسی معرفی کند تا از نقشه حذف شود و منطقه جدیدی را برای پوک‌استاپ معرفی نماید. بنابراین پرواضح است که کاربران با ارسال تصاویر از نقاط مختلف شهر و محل زندگی‌شان تصاویر جدیدی را برای سازندگان و سرویس‌های جاسوسی ارسال می‌کنند. تصاویری که شاید تا قبل از این در دسترس هیچ کمپانی و سرویس جاسوسی نبوده است.

در همین راستا برخی از کشورها هنوز مجوز استفاده از این بازی را صادر نکرده‌اند. فیلم زیر نمایش کوتاهی از بازی Pokemon Go است.


کشورهای پیشرو در فناوری برای Pokemon Go مجوز صادر نکرده‌اند

برخی کشورها در مورد صدور مجوز استفاده از این بازی نگرانی‌های جدی دارند. به‌عنوان‌مثال هنوز مشخص نیست مقامات چینی اجازه استفاده گسترده از این بازی را بدهند. زیرا در این زمینه نگرانی‌های جدی امنیتی دارند. چین بیم دارد که بازی یادشده به ابزاری برای جاسوسی از اماکن محرمانه نظامی این کشور منجر شود و برخی کاربران به بهانه یافتن پوکمن‌های جدید بخواهند به گوشه و کنار این کشور سرک بکشند.

دولت چین هنوز رسماً در این زمینه موضع‌گیری نکرده و اعلام کرده که بازی یادشده را آن‌چنان جدی نمی‌داند که بخواهد در موردش موضع‌گیری کند. چین قبلاً در مورد نمایش برخی جزییات نهادها و اماکن حساس این کشور بر روی خدمات نقشه گوگل هم محدودیت ایجاد کرده بود.

کره جنوبی هم به علت تنش‌های سیاسی با کره شمالی در این زمینه نگرانی‌های مشابهی دارد و قبلاً محدودیت‌هایی را بر روی سرویس نقشه گوگل اعمال کرده بود. در کشورهایی با طبیعت متنوع و کوهستانی هم نگرانی‌های جدی در مورداستفاده از این بازی وجود دارد. زیرا ممکن است کودکان هیجان‌زده در تلاش برای شکار پوکمن ها از ارتفاع پرت شده یا به دره‌ها سقوط کنند.

همچنین در کشورهای خاورمیانه ازجمله کویت استفاده از پوکمون‌گو در مکان‌های نظامی، مکان‌های مذهبی و تأسیسات نفتی که امکان تصویربرداری و ارسال را فراهم می‌سازد، ممنوع شده است. وزیر کشور امارات نیز نسبت به این بازی هشدار داده و مسئولان مسجد الازهر نیز تحقیقات مستقلی را درباره این بازی شروع کرده‌اند تا ببینند این بازی تا چه حد با مقدسات دینی در تضاد است. مسئولان کشور قطر نیز این بازی را فیلتر کرده‌اند.

در کنار تأثیر مخرب جاسوسی در این بازی پیامدهای دیگری چون تقویت حس کشتن و تروریست پروری قرار دارد.

حس کشتن و نابودی را در خود تقویت کنید!

کاربران این بازی باهدف از بین بردن پوکمن‌ها و رقابت با یکدیگر برای نابودی، حس تجاوز و کشتن را در خود پرورش می‌دهند. سازندگان این بازی در کنار جلوه‌های زیبای بصری و جذابیتی که ایجاد کرده‌اند سری اقداماتی را نیز در برگرفته‌اند که کاربر با انجام آن‌ها انگیزه‌های متفاوتی را در خود تقویت می‌کند. همان‌طور که اشاره شد با توجه به اینکه خود کاربر این بازی به‌عنوان یک پوکمن ایفای نقش می‌کند در مقاطعی از بازی کاربران باید برای ادامه مسیر از سد یکدیگر عبور کنند. بنابراین با تلاش برای نابودی همدیگر و کشتن پوکمن روبه‌رو حس کشتن، تجاوز و نابودی را که از شاخصه‌های اصلی یک تروریست است را در خود تقویت می‌کنند.

پس اگر در آینده‌ای نزدیک مشاهده کردید که چند نفر وسط خیابان به یک نقطه خیره شده‌اند و مدام انگشت خود را روی صفحه گوشی خود می‌کشند، عقب و جلو می‌روند و برخی خوشحال و برخی ناراحت هستند تعجب نکنید. آن‌ها مشغول گرفتن پوکمون هستند!

تاکنون استقبال زیادی از این بازی در ایران شده است. پوگمن‌گو باوجود فیلتر بودنش تا به امروز نزدیک به 50 هزار دفعه از اپلیکیشن بازار دانلود شده است. آمارها از دانلود این بازی در سیستم‌عامل ios وجود ندارد که البته نباید آمار پایینی باشد. لازم به ذکر است که حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره گسترش این بازی در ایران اظهار داشت: درباره بازی پوکمون ما یک مکاتبه ایمیلی با سازندگان این بازی داشته‌ایم  با این مضمون که اگر قرار است این بازی در ایران توزیع و عرضه شود حتماً باید از فیلتر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بگذرد.

شروط توزیع و انتشار Pokemon Go در ایران

کریمی قدوسی درباره شروط توزیع و گسترش این بازی در ایران گفت: اگر قرار است این بازی در ایران توزیع و عرضه شود حتماً باید از فیلتر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بگذرد و شروطی داریم، یکی اینکه باتوجه به حجم اطلاعات ثبت شده کاربران در فضای این بازی، سرور اصلی آن حتماً باید در ایران باشد و دوم اینکه نقاط تفریحی و مقاصد هدف‌گذاری شده در سراسر کشور برای تگ شدن در این بازی هم باید با هماهنگی و همکاری بنیاد مشخص شود. نباید نقاطی برای کاربر معین شود که از لحاظ موازین و قوانین کشور منعی برای حضور کاربر در آنجا وجود داشته باشد. مانند مراکز نظامی و امنیتی.

در پایان باید دید پاسخ سازندگان پوکمن‌گو به درخواست مسئولان چه خواهد بود؟ بدون شک با توجه به توضیحات داده‌شده این بازی بالاترین سطح تهدیدات امنیتی را به همراه دارد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:42

ماه‌ها است که شایعات بسیاری در مورد نام، طراحی و مشخصات سخت‌افزاری آیفون‌های جدید اپل وجود دارد. به تازگی تصاویری منتشر شده است که نام این سه گوشی را آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو می‌داند.

به گزارش صبحانه، ماه‌ها است که شایعات بسیاری در مورد نام، طراحی و مشخصات سخت‌افزاری آیفون‌های جدید اپل وجود دارد. به تازگی تصاویری منتشر شده است که نام این سه گوشی را آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو می‌داند.
 
اپل 3 مدل آیفون رونمایی می‌کند +عکس

در آخرین تصاویری که از آیفون‌های جدید اپل در وبسایت چینی Weibo منتشر شده است، سه مدل از این گوشی با نام‌های آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو دیده می‌شوند. در حالی که هنوز صحت این افشاگری‌ها زیر سوال است، گزارش‌های دیگری نیز پیش‌تر منتشر شده بودند که در آن‌ها علاوه بر وجود آیفون ۷ ۴.۷ اینچی و آیفون ۷ پلاس ۵.۵ اینچی، به ارائه‌ی نسخه‌ی دیگری از آیفون با نام آیفون ۷ پرو در سال جاری اشاره شده بود. ماه پیش گزارشی از چین منتشر شد که به وجود نسخه‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی از آیفون‌های ۷، ۷ پلاس و ۷ پرو اشاره می‌کرد. گزارشی دیگر نیز پیش‌تر منتشر شده بود و بر وجود نسخه‌ی پرو در کنار نسخه‌های معمولی و پلاس تاکید می‌کرد. تصویر فاش شده را در زیر مشاهده می‌کنید.
اپل 3 مدل آیفون رونمایی می‌کند +عکس

فردی که این تصویر را منتشر کرده، تصویر دیگری نیز از قاب پشتی آیفون‌ها فاش کرده است. در این تصویر می‌توان همانند آیفون‌های سری اس (۶ اس، ۵ اس و ...) حرف اس را بر پشت هر سه مدل آیفون‌ها مشاهده کرد. اما آیفون‌های امسال از سری S نیستند، چرا که اپل این سری را یک سال در میان معرفی می‌کند. البته اخیرا دیده‌ایم که اپل چگونه می‌تواند به راحتی برندینگ آیفون‌های خود را تغییر دهد. گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر این که اپل قصد دارد چرخه ی ایجاد تغییرات در آیفون‌های خود را از ۲ به ۳ سال افزایش دهد و امسال تنها تغییراتی جزئی در طراحی آیفون‌هایش اعمال خواهد کرد.
اپل 3 مدل آیفون رونمایی می‌کند +عکس

تفاوتی که بین دو گوشی بزرگ‌تر وجود دارد، به قسمتی در پشت آن‌ها بر می‌گردد که همچون آیپد پذیرای اسمارت کانکتور است. همچینن آیفون ۷ پرو دارای دوربینی دوگانه است که آن را از آیفون ۷ پلاس متمایز می‌کند. این دو ویژگی پیش‌تر فاش شده بودند و اکنون می‌بینیم که تنها آیفون ۷ پرو از آن‌ها بهره می‌برد.

در هفته‌های اخیر، هرچه به مراسم معرفی آیفون‌های اپل نزدیک‌تر می‌شویم، شمار تصاویر فاش شده‌ی مربوط به سه دستگاه مذکور بیشتر می‌شود. این تصاویر عمدتا بر اساس شایعاتی هستند که در مورد طراحی نسل بعدی ‌آیفون وجود دارد. معمولا در نهایت سر از کارخانه‌های سازندگان لوازم جانبی و سایر شرکت‌های مشغول در زنجیره ی تامین در می‌آورند. پس از انتشار عکس‌ها رندرها و طرح‌های بسیار از این گوشی‌ها، که همگی نشان دهنده‌ی معرفی سه نسخه از آیفون در سپتامبر امسال بودند، سرانجام هفته‌ی پیش ویدیویی از این گوشی‌ها منتشر شد، و بلافاصله ویدیویی دیگر نیز به دنبال آن در آخر هفته و با محتوای مشابه منتشر شد.

وجود یک دوربین دوگانه، فضای بیشتری طلبیده و فضای بزرگ‌تری برای لنز دوربین در پشت گوشی ایجاد می‌کند. به همین دلیل احتمال وجود چنین سیستمی در نسخه ی ۴.۷ اینچی بسیار کم است و احتمالا تنها در نسخه (یا نسخه‌های) ۵.۵ اینچی شاهد حضور آن خواهیم بود. از دیگر ویژگی‌هایی که در تمامی تصاویر منتشر شده مشترک بود می‌توان به تغییرات ایجاد شده در خطوط آنتن اشاره کرد. در بسیاری از این تصاویر نیز اثری از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا دیده نمی‌شد.

با این وجود هنوز هم مشخص نیست که اگر اپل تصمیم داشته باشد که نسخه‌ی سومی به نام آیفون ۷ پرو را با بر چسب قیمتی بیشتر به خط تولید آیفون بیفزاید، نقطه‌ی قوت و اتکای آن برای رسیدن به فروش بالا چه خواهد بود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:39

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که جانشین تبلت Galaxy Tab S2 شرکت سامسونگ در تاریخ ۱۱ شهریور ماه معرفی خواهد شد.

به گزارش صبحانه، شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که جانشین تبلت Galaxy Tab S2 شرکت سامسونگ در تاریخ ۱۱ شهریور ماه معرفی خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده از طرف یک خبرنگار روسی، سامسونگ قصد دارد تبلت Galaxy Tab S3 را در شهریور ماه معرفی کند. حتی مشخص شده که این تبلت در یک مراسم خبری مخصوص به نمایش در می‌آید.
تاریخ عرضه‌ تبلت جدید سامسونگ لو رفت

البته شرکت سامسونگ قصد دارد در تاریخ ۱۲ مرداد ماه گوشی گلکسی نوت ۷ را معرفی کند. این گوشی هم در مراسمی جداگانه معرفی و به نمایش در می‌آید. برگزاری دو مراسم از طرف سامسونگ اقدام جالبی به نظر می‌رسد. این شرکت می‌توانست این دو محصول را در یک روز معرفی کند؛ اما با این کار زمان کافی برای تبلیغات محصولاتش خواهد داشت و می‌تواند آن‌ها را بهتر نشان دهد.

البته در برخی دیگر از شایعات گفته شده که سامسونگ قصد دارد در کنار معرفی تبلت، نسل جدید ساعت هوشمند خودش را هم معرفی کند. در حال حاضر نزدیک به یک سال از عرضه‌ی تبلت Tab S2 و ساعت Gear S2 می‌گذرد و به همین دلیل سامسونگ قصد دارد نسل جدید این محصولات را راهی بازار کند.

فعلا باید منتظر گلکسی نوت ۷ باشیم که تا چند روز دیگر راهی بازار می‌شود و یکی از محصولات هیجان‌انگیز این شرکت خواهد بود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:39

احتمال اینکه در خیابان‌های مملکت خودمان و در میدان‌ها یا پارک‌ها، شخصی را گوشی به دست و در حالی که مشغول Pokémon Go بازی کردن دیده باشید، هنوز زیاد نیست، چون این بازی چند روزی است که راه افتاده و مردم ما هم اصولا با پوکمون آشنایی زیادی ندارند؛ اما منتظر باشید تا در آینده‌ای بسیار نزدیک،‌ با دوستان‌تان ساعت‌ها درباره‌ی پوکمون صحبت کنید؛ چون این بازی موبایلی آن‌قدر خوب از آب درآمده که پیش‌بینی کرده‌اند تعداد کاربران فعال Pokémon GO از کاربران توییتر بیشتر شود.

به گزارش صبحانه، pokémon GO، بازی موبایلی جدید نینتندو است. این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌اش در ایالات متحده، روی ۵٫۱۶ درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی‌های محبوب اپ‌استور اپل برسد. ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. تقاضا برای بازی کردن Pokémon GO آن‌قدر زیاد است که سرورهای جواب نمی‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان بالارده‌ی آمازون به نینتندو پیشنهاد استفاده از سرورهای آن‌ها را بدهد.

همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

با تمام این اوصاف، Pokémon Go دقیقا چیست؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوکمون چیست؟

مجموعه بازی‌های پوکمون،‌ یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ هستند. این بازی‌ها ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم‌بوی کارشان را شروع کردند. ایده‌ی اصلی بازی هم از علاقه‌ی خالق این مجموعه بازی‌ها به جمع کردن حشرات گرفته شده است. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون را پیدا می‌کنید، جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید. مجموعه‌ی پوکمون آن‌قدر بزرگ شده است که از روی آن انیمه، مانگا، کارتون، بازی کارتی و خیلی چیزهای دیگر ساخته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

بازی Pokémon GO چیست؟

در بازی‌های اصلی پوکمون، یک دنیای بزرگ در مقابل‌تان است. ماجراجویی‌تان را در این بازی‌ها، با یک شخصیت و یک پوکمون آغاز می‌کنید و هدف اصلی بازی هم، پیدا کردن تمام پوکمون است. این بازی‌ها داستانی هم دارند و در آن، شخصیت‌های مختلفی می‌بینید و پوکمون‌های‌تان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهید.

نینتندو بازی Pokémon GO را با عبارت "یک ماجراجویی در دنیای واقعی” توصیف کرده است. این بازی موبایلی از قابلیت GPS گوشی و دوربین آن استفاده می‌کند تا مکانی که در آن هستید را تبدیل به یک نقشه‌ی بازی پوکمون کند. مثل بازی‌های پوکمون، خودتان باید در دنیا، اما این بار دنیای واقعی، بگردید و پوکمون پیدا کنید. همانطور که راه می‌روید، ممکن است یک پوکمون پیدا کنید.

بازی به شما می‌گوید که برای مثال، در فاصله‌ی دور یا نزدیک شما، فلان پوکمون قرار دارد. شما خودتان باید راه بروید و آن پوکمون را پیدا کنید. فاصله‌ی دور یا نزدیک، با استفاده از یک ردپا مشخص شده است. اگر یک ردپا در کنار عکس پوکمون دیدید، یعنی به شما خیلی نزدیک است. دورترین فاصله هم سه ردپا است. در تجربه‌ای که ما از بازی داشته‌ایم، سه ردپا ممکن بود حتی دو سه خیابان آن‌ور تر باشد.

همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

وقتی که یک پوکمون در نزدیکی‌تان پیدا شد، روی آن اشاره می‌کنید. حالا باید گوی‌های معروف این مجموعه بازی‌ها که Pokéball نام دارند را به سمت پوکمون‌ای که پیدا کرده‌اید پرتاب کنید. برخی پوکمون‌ها قوی‌تر از دیگری هستند و گرفتن‌شان کار راحتی است. بهترین زمان برای گرفتن یک پوکمون، زمانی است که دایره‌ی رنگی دورش کوچک شده است. باید Pokéball را در این دایره پرتاب کنید.

به موضوعی هم باید توجه کنید: پوکمون‌ها فقط برای شما روی نقشه نمایش داده نمی‌شوند و تمام کسانی که در اطراف شما Pokémon GO بازی می‌کنند، می‌توانند این جانورها را برای خودشان بگیرند؛ یعنی ممکن است به یک پوکمو‌ن برسید و همان لحظه کسی در نزدیکی شما باشد و آن پوکمون‌ را زودتر از شما بگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌پوکمون‌ها به چه درد می‌خورند؟

مثل دیگر بازی‌های پوکمون، هدف اصلی هم در Pokémon GO جمع کردن این هیولاها و مبارزه با آن‌ها است. روی نقشه‌ای که قرار دارید، محل‌هایی به اسم Gym یا همان باشگاه قرار گرفته‌اند. این باشگاه‌ها را خود سازنده‌ی بازی روی نقشه قرار داده است. در باشگاه‌ها، با دیگر کسانی که Pokémon GO بازی می‌کنند می‌توانید یک تیم برای خودتان بسازید. تیم‌ها با یکدیگر در باشگاه تمرین و پوکمون‌های‌شان را برای مبارزه با دیگر تیم‌ها، قوی‌تر می‌کنند.

تیم‌ها می‌توانند به همراه هم به یک باشگاه که روی نقشه است و به آن‌ها تعلق ندارد، حمله و آن مکان را تصرف کنند. در حال حاضر، بازی سه تیم «قرمز» (Team Valor)، «آبی» (Team Mystic) و «زرد» (Team Instinct) دارد. وقتی برای اولین بار به سطح تراز ۵ می‌رسید، بازی از شما می‌پرسد که می‌خواهید به کدام تیم وارد شوید. پس از انتخاب تیم‌تان، اگر به باشگاهی برخورد کردید، می‌توانید رنگ آن را ببینید و متوجه شوید که آیا این باشگاه متعلق به دشمنا‌ن‌تان است، یا خودی‌ها آن جا را تصرف کرده‌اند.

همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

همانطور که از یک بازی پوکمون انتظار دارید، پوکمون‌ها تجربه می‌گیرند و قوی می‌شوند. این قوی‌تر شدن، به معنای باز شدن مهارت‌های بیشتر و هم‌چنین تکامل آن‌ها است. تکامل پوکمون‌ها، آن‌ها را به هیولاهایی قوی‌تر و بزرگ‌تر تبدیل می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چگونه پوکمون‌های قوی و کمیاب داشته باشیم؟

با اینکه می‌توانید در خیابان‌ها بگردید و یک پوکمون قوی و کمیاب پیدا کنید، سریع‌ترین راه برای پیدا کردن یک پوکمون کمیاب، تخم‌های پوکمون هستند. این تخم‌ها را می‌توانید در دنیای واقعی پیدا کنید. آیتم‌های بازی، در مکان‌هایی به اسم PokéStop پیدا می‌شوند. این مکان‌ها، مناطق مهم دور و برتان هستند و توسط خود سازنده‌های بازی قرار داده شده‌اند.

برای مثال، در منطقه‌ی ونک تهران، ما توانستیم یک PokéStop در میدان ونک و یکی در پارک سئول پیدا کنیم. باید به این منطقه‌ها که مشخص شده‌اند بروید تا بازی آیتم‌هایی را به صورت رندوم در مقابل‌تان بریزد. این آیتم‌ها، می‌توانند Pokéball بیشتر، تخم، عود یا آیتم‌های دیگری را شامل شوند.

همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

پس از اینکه یک تخم پوکمون پیدا کردید، باید آن را در یک دستگاه جوجه‌کشی یا همان Incubator قرار دهید. حالا باید برای اینکه پوکمون‌تان از تخم سر در بیاورد، راه بروید. این مقدار ممکن است از ۱ کیلومتر تا ۱۵ کیلومتر متفاوت باشد.

راه دیگری برای پیدا کردن پوکمون‌های بیشتر و قوی، استفاده از یک عود (Incense) است. استفاده از عود در یک منطقه، پوکمون‌ها را برای نیم ساعت به سمت آن‌جا جذب می‌کند. این نیم ساعت فقط هم برای شما نیست. شما ناحیه‌ای را برای تمام بازی‌کننده‌ها، پر از پوکمون کرده‌اید.

برای قوی‌تر کردن پوکمون‌هایی که دارید، از آیتم‌هایی به اسم Stardust و Candy استفاده می‌کنید. هر بار که یک پوکمون جدید پیدا می‌کنید، بازی به شما Stardust می‌دهد. Candyها هم با توجه به نژاد پوکمون، متفاوت هستند. با خرج کردن این آیتم‌ها، مهارت مبارزه و قدرت پوکمون بالا می‌رود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیکاچو را از کجا پیدا کنیم؟

«پیکاچو» (Pikachu)، معروف‌ترین پوکمون در این مجموعه بازی‌ها است. اگر می‌خواهید این پوکمون را همان ابتدای بازی پیدا کنید، باید به فرمان‌هایی که بازی به شما می‌دهد، گوش نکنید!
ابتدای بازی، مثل تمام قسمت‌های پوکمون، بازی سه پوکمون Charmander، Squirtle و Bulbasaur را در مقابل‌تان قرار می‌دهد. شما هم باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

با این حال، به حرف بازی گوش نکنید و راه بروید. پس از کمی راه رفتن، بازی دوباره این سه پوکمون را مقابل‌تان می‌گذارد تا یکی را انتخاب کنید. باز هم به آن‌ها اعتنایی نکنید و به راه رفتن ادامه دهید. این حرکت را چهار بار تکرار کنید.

سه پوکمون ابتدایی، باز هم در کنارتان ظاهر می‌شوند، اما این بار پیکاچو هم در کنار آن‌ها است. پیکاچو را انتخاب و یک Pokéball به سمت‌اش پرتاب کنید!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌آیا باید در بازی پول واقعی خرج کنیم؟

در حال حاضر که اصلا نیازی به خرج کردن در Pokémon GO نیست. می‌توانید سکه‌هایی به اسم Pokécoins را در بازی خریداری کنید. با استفاده از این سکه‌ها، می‌توان آیتم‌هایی مثل عود یا تخم پوکمون خریداری کرد. با این حال، در PokéStopها می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید و فعلا به فکر خرج کردن در بازی نباشید.

همه‌ی آنچه باید از Pokémon Go بدانید +دانلود

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازی Pokémon GO چند روزی است که فقط در چند ناحیه‌ی دنیا عرضه شده، با این حال در همین مدت کوتاه، توانسته است از اپ Tinder‌، یکی از بزرگ‌ترین اپ‌های اجتماعی دنیا، محبوب‌تر شود. تصورش را بکنید، با عرضه‌ی جهانی بازی، احتمالا Pokémon GO رکوردهای بزرگی خواهد زد.

انتظار داریم بازی Pokémon GO به دلیل امکانات و قابلیت‌های اجتماعی که دارد، به مذاق مردم ما هم خوش بیاید. مطمئنا این موضوع که در آینده‌ای نزدیک، در خیابان از کسی آدرس نزدیک‌ترین باشگاه پوکمون را بپرسد، موضوع عجیبی نخواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا Pokémon GO را دانلود و شروع به بازی کردن کنید. این بازی بزرگ و محبوب خواهد شد، پس اگر از همین حالا مشغول بازی کردن شوید، می‌توانید جمع یک سر و گردن بالاتر باشید.



فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 229 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:26

در این مقاله قصد داریم کانفیگ مودم حالت دستی را به صورت تصویری آموزش دهیم. اگر می خواهید از این پس کانفیگ مودم را خودتان انجام دهید، با ما همراه باشید.

ابتدا اتصالات مودم را به خوبی چک کنید:

• اتصال کابل شبکه به یکی از خروجی های مودم

• اتصال سیم تلفن به ورودی Line splitter و خروجی آن به مودم 

در ابتدا برای آموزش کانفیگ مودم لازم است با Bridging و PPPoE آشنا شوید:

Bridging: (کانفیگ مودم حالت دستی) در این حالت باید یک کانکشن روی سیستم عامل(Windows/Linux/Mac) خود ساخته و هر بار پس از روشن کردن کامپیوتر خود، برای اتصال به اینترنت تلاش نمایید، درست مثل زمانی که کارت اینترنت خریداری کرده و از Dial-Up استفاده می کنید، مزیت این روش کانفیگ مودم آن است که چنانچه به اینترنت متصل نشوید، یک Error به نمایش در می آید که با استفاده از عدد ِ Error می توانید مشکل را تشخیص داده و یا با اعلام آن به پشتیبانی فنی، آنها را در تشخیص مشکلتان یاری نمایید!

PPPoE: (کانفیگ مودم حالت اتوماتیک) در این حالت کانکشن روی مودم ساخته می شود، بنابراین در حین تنظیم مودم، از شما Useame و Password خواسته می شود و دیگر نیازی به ساخت کانکشن روی سیستم عامل وجود نخواهد داشت، مزیت این روش آن است که زمانی که کامپیوتر خود را روشن می کنید، به اینترنت متصل هستید، معمولا در جایی که بیش از یک کامپیوتر قرار داشته و یا از مودم Wireless استفاده می شود، از این روش برای کانفیگ مودم بهره می برند.

در این مقاله کانفیگ مودم حالت دستی و ساخت کانکشن در ویندوز را آموزش می دهیم.

وارد شدن به صفحه ی تنظیمات مودم:

خب برای شروع شما باید وارد تنظیمات مودمتان بشوید، به این صورت که در آدرس بار مرورگرتان آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد نمایید، سپس User name و Password مودمتان را وارد کنید که به صورت پیشفرض هر دو admin می باشند.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی 

نحوه کانفیگ مودم ADSl

حالت دستی یا همان Bridging:

پس از زدن یوزر و پسورد مودم، وارد صفحه ی تنظیمات مودم می شوید، سپس روی Advanced Setup کلیک کنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

در مرحله ی بعد کانفیگ مودم حالت دستی که Wan Setup نام دارد، باید کانکشن مربوط به مودم را تنظیم کنید، برای شروع گزینه ی Add را انتخاب کنید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی 

در این مرحله باید اطلاعات مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت تان را وارد کنید، که شامل دو عدد Vpi و Vci می باشد که می توانید با برقراری تماس با شرکت مورد نظرتان این دو عدد را دریافت نمایید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

در مرحله ی بعد برای کانفیگ مودم، شما باید حالت مودم را تنظیم کنید که برای حالت دستی تنظیم مودم باید گزینه ی Bridging را انتخاب کنید، و قسمت بعد را روی LLC تنظیم نمایید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

مرحله ی بعد همان طور که در تصویر می بینید، next بزنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

خب ساخت کانکشن به پایان رسید، اکنون روی Save کلیک کنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

سپس مودم خود را Reboot کنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

پس از آن با پیغام زیر مواجه می شوید که برای این کار تقریبا یک تا دو دقیقه باید صبر کنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

حالت دستی کانفیگ مودم نیاز به ساخت کانکشن Broadband در سیستم عامل دارد.

ساخت کانکشن Broadband در ویندوز:

این کانکشن برای کانفیگ مودم حالت دستی باید ساخته شود، در غیر این صورت مودم به اینترنت وصل نمیشود، برای این کار ابتدا بر روی آیکون Network روی تاسکبار کلیک راست کنید و Open Network and Sharing Center را بزنید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی 

پس از آن روی Setup a new connection or network کلیک کنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی 

در مرحله ی بعد Connect to the Inteet را انتخاب کنید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

سپس روی Broadband یا همان PPPoE کلیک کنید.

 آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

در این مرحله شما باید همانند حالت اتوماتیک در کانفیگ مودم، Useame  و Password خود را وارد کنید به علاوه ی نام کانکشن که هر اسمی می تواند باشد، می توانید تیک ….Allow other را هم بزنید. در نهایت روی Connect کلیک کنید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

سپس منتظر برقراری ارتباط بمانید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی 

سرانجام به اینترنت وصل شدید.

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:26

، اعلام نقاط بحرانی کشور از منظر سرویس دهی خدمات اینترنتی، تغییر تعرفه‌های اینترنت، پاسخ‌گویی به منتقدان انحصار واردات پهنای باند و ارائه توضیح درباره آخرین وضعیت بدهی مخابرات به شرکت زیرساخت از جمله موضوعاتی است که معاون وزیر ارتباطات به پاسخگویی درباره آنها پرداخت.


محمدجواد جهرمی آذری در نشست خبری که روز سه‌شنبه برگزار شد از بحث شفاف‌سازی وضعیت اپراتورها یاد کرد و گفت: مدتی است پیگیر آن هستیم که ظرفیت مربوط به اپراتورهای مختلف در استان‌های متعدد را به‌طور شفاف اعلام کنیم. البته به زعم اپراتورها تعداد مشترکان آنها جزو اطلاعات محرمانه‌ به شمار می‌رود. ما نیز مقیدیم این اطلاعات را حفاظت کنیم، اما متاسفانه گاهی از این موضوع سوء‌استفاده‌هایی می‌شود و در برخی استان‌ها اپراتور بدون ظرفیت‌سازی لازم، بیش از ظرفیت ایجاد شده مشترک جذب می‌شود.

چهار تا پنج نقطه بحرانی کشور از منظر اینترنت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این موضوع در نهایت موجب می‌شود مشترکان دچار مشکلاتی شده و وزارت ارتباطات را در نداشتن شرایط مناسب دخیل بدانند. حال یک راه‌حل برای تحریک شرکت‌ها به ارائه‌ی خدمات مناسب رعایت بحث شفاف‌سازی است. ما می‌توانیم اطلاعات ظرفیتی آنها را نزد خود نگه داشته اما در استان‌های مختلف اعلام کنیم که وضعیت شرکت‌ها از چه قرار است و در کدام شهرها مشترکان کدام شرکت‌ها به حد اشباع رسیده‌اند.

وی یادآور شد: اکنون برای اجرای این مهم پیگیری‌های لازم را از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در دستور کار قرار داده‌ایم و حتی خود شرکت ارتباطات زیرساخت در این حوزه به‌طور شفاف عمل خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین متذکر شد: قطعا شفافیت و آمار به بهبود کیفیت کمک بسزایی خواهد کرد. البته حتی در شرکت زیرساخت هم برخی همکاران ما اصرار کردند که این اطلاعات منتشر نشود، اما همین حالا هم می‌دانیم در چهار یا پنج نقطه کشور در حالت بحرانی قرار داریم که قرار است این موارد را اعلام کنیم.

جهرمی آذری در عین حال عنوان کرد: به هر صورت در لایه دسترسی برای مشترکان امکان انتخاب شرکت‌های متعددی وجود دارد و علاوه بر اپراتورهای ثابت، اپراتورهای تلفن همراه نیز حضور دارند که اکنون به ارائه‌ی خدمات پهن‌باند پرداخته و در شهرهای مختلف خدمات آنها قابل دسترسی است. به همین دلیل مشترکان استان‌های مختلف در صورتی که از اطلاعات کافی برخوردار باشند، می‌توانند انتخاب بهتری برای دریافت خدمات داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: در بسیاری از موارد ارائه‌کنندگان اینترنت ثابت وقتی تعداد قطعی‌هایشان زیاد می شود، مساله را به گردن شرکت ارتباطات زیرساخت می‌اندازند، اما به این ترتیب دیگر چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

پرداخت خسارت به مشترکان اینترنت از حرف تا عمل

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع پرداخت SLA اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از مطالبات مردم و رسانه‌ها بوده و گاه شرکت‌ها اینگونه اعلام می‌کردند که مگر شرکت ارتباطات زیرساخت به ما خسارت می‌دهد که ما این هزینه را به مشترکان پرداخت کنیم؟

وی ادامه داد: اکنون این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و مدارک آن نیز تحویل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات داده شده تا بررسی شود در این حوزه شرایط از چه قرار است.

جهرمی آذری ادامه داد: البته ما نیز قبول داریم این نوع شفاف‌سازی‌ها حتی برای خود شرکت ارتباطات زیرساخت نوعی فشار است اما اگر این کار دنبال نشود، شبکه SLA قادر به کار نخواهد بود و ما چاره‌ای نداریم به غیر از آنکه این کار را انجام دهیم.

قبول داریم قیمت‌ ما با قیمت‌های جهانی فاصله دارد

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین متذکر شد: طبق قانون برای شرکت زیرساخت انحصاری در نظر گرفته شده که در عین حال این انحصار می‌تواند نقطه ضعف و قوت این شرکت باشد. تاکنون در موارد متعدد انتقاداتی نسبت به شرکت ارتباطات زیرساخت وارد می‌شد که ما براین باوریم قیمت در این حوزه به طور مستقیم به اندازه بازار بستگی دارد و هرچه اندازه بازار ما بزرگ‌تر باشد، تعرفه‌های ما کمتر خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: اکنون ما در تغییرات جدید ۸۴ درصد قیمت انتقال و ۴۲ درصد قیمت اینترنت را کاهش داده‌ایم. این اتفاق در حالی رخ داده که به این واسطه ۶۳۰ میلیارد تومان از از درآمدهای ما کاسته خواهد شد، در حالی که درآمدهای پیش‌بینی شده برای این شرکت ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال بوده و هزینه‌های ما بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال است. اکنون ما تلاش می کنیم درآمدهایی که در این بخش کاسته شده را به شیوه‌های مختلفی مانند ایجاد ترانزیت بین الملل جبران کنیم.

وی اظهار کرد: اگر شرکت زیرساخت خوب کار کند، می‌تواند یک افزونه برای کشور باشد، اما در غیر این صورت می‌تواند موجب ضرر دیدن کشور شود. اکنون در تمام دنیا اپراتورها و شرکت‌ها به سمت شیرینگ (اشتراک گذاری) در حال حرکت هستند و از سایت و فرکانس گرفته تا سایر بخش‌ها بحث شیرینگ رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت در ادامه با اشاره به هزینه‌هایی که صرف ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود گفت: در ایران هزینه‌های بسیار بالایی که مربوط به ایجاد شبکه فیبر نوری است را دولت متقبل شده تا کاربران و شرکت‌ها از امکانات به راحتی استفاده کنند، حال شبکه زیرساخت در شرایطی از این زیرساخت‌های ایجاد شده سود می برد که که خدمات خوبی توسط شرکت ها ارائه شود.

تاثیر شبکه ملی اطلاعات در نزدیک شدن قیمت اینترنت به قیمت جهانی

جهرمی در ادامه عنوان کرد: اگر شرکت ارتباطات زیرساخت به سمتی برود که فعالیت‌های آن سودده باشد، سرمایه کشور افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر انحصار در اختیار این شرکت باید موجب شود کیفیت و قیمت شرایط مطلوبی به دست آورند و در غیر این صورت انحصار مذکور نامطلوب خواهد بود. ما نیز طی چند ماه گذشته تلاش‌های متعددی کرده‌ایم و حتی اپراتورها نیز از این اقدامات رضایت داشته و قیمت‌ها را کاهش داده ایم. البته همچنان قبول داریم قیمت‌ های ما با قیمت‌های جهانی فاصله دارد.

وی ادامه داد: همانطور که اشاره شد سایز بازار در این حوزه تأثیری جدی دارد و سرمایه‌گذاری نیز دارای اهمیت بسیار است. در این حوزه فرمول‌های پیچیده‌ای وجود دارد و واقعیت آن است که اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی نشود، باید انتظار داشت قیمت‌ها در همین حد فعلی بماند. اکنون راه‌اندازی این شبکه و اندازه بازار قطعاً به ما کمک خواهد کرد که قیمت‌هایمان به قیمت‌های جهانی نزدیک‌تر شود.

جهرمی در ادامه خطاب به منتقدان انحصار واردات پهنای باند متذکر شد: عده‌ای به طور دائم به حاکمیت تهاجم می‌کنند که چرا انحصار در دست دارد؟ اما این انحصار زمانی بد است که بدسلیقه باشیم و خدمات را با کیفیت پایین و قیمت بالا عرضه کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای فیبر نوری در ایران سرمایه‌گذاری شده است. این در حالی است که هر سه اپراتور تلفن همراه با یکدیگر ۵۰۰۰ میلیارد تومان بابت توسعه ۳g سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به عبارت دیگر میزان سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته رقم بالایی است.

مدیرعامل شرکت زیرساخت همچنین به قیمت‌های جهانی اینترنت اشاره کرد و گفت: قیمت اینترنت در اروپا و سایر کشورها موضوعی نیست که ما بخواهیم آن را پنهان کنیم، اما همین قیمت در ترکیه و امارات به یکباره بین ۳ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند و ممکن است ما اگر بخواهیم به طور مستقیم از فرانکفورت سرویس بگیریم، هزینه آن به مراتب پایین‌تر از امارات باشد. دلیل این موضوع آن است که بازار امارات بازار کوچکی است که در آن روی گیگابیت کار می‌شود، در حالی که در فرانکفورت بازار روی ترابیت است و قطعاً میان این دو تفاوت‌ قیمت بسیار خواهد بود.

کاهش ۷۰ رتبه ای ایران در جدول‌های بین المللی

معاون وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت ۱ مگابیت اینترنت را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان به شرکت‌ها می‌فروشد و آن‌ها این حجم را ۲۵ هزار تومان در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، اما چه می‌شود که چنین اتفاقی می‌افتد؟ در واقع شرکت‌هایی که به ارائه خدمات می‌پردازند، طبق استانداردهای ITU شرایطی دارند که می‌دانند در لحظه حدود ۵۰ درصد مشترکان آن‌ها از پهنای باند استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر زمانی که به اندازه ۱۰۰ مگابیت فروش دارند، در لحظه حدود ۵۰ مگابیت ظرفیت مشتری در حال استفاده از خدمات آن‌ها است و تنها یک چهارم کاربران درخواست پهنای باند را پر می‌کنند و به همین دلیل این هزینه‌ها برای شرکت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: اکنون نیز مدل قیمت‌گذاری ما به همه‌ی دنیا نزدیک شده است و در شرایطی که در گذشته قیمت یک مگابیت ۱۷۴ هزار تومان بود اکنون این رقم به ۲۵ هزار تومان رسیده است، اما طبیعی است که کاربران در منزل چنین تفاوت قیمتی را پرداخت نمی‌کنند، چرا که آن‌ها به طور حجمی خرید می‌کنند، اما در نهایت در رتبه‌های جهانی شاید بیش از ۷۰ تا ۸۰ رتبه جایگاه ایران دستخوش تغییر شده باشد. البته اکنون شاید قیمت اینترنت ما پنج برابر اروپا باشد اما نمی‌توان ضعف کاری برخی شبکه‌ها را به زیرساخت و دولت نسبت داد.

توقع مردم از سرویس بومی را کم نکنیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه صحبت‌های خود در خصوص وضعیت شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مردم شایسته دریافت بهترین سرویس‌ها هستند و ما نباید بگوییم که این سرویس‌ها بومی هستند و سطح توقع مردم را به این شکل پایین بیاوریم، بلکه سرویس بومی باید بتواند خدمات خوب به مشترکان خود ارائه کند. وزارت ارتباطات نیز در این زمینه تسهیلات متعددی در نظر گرفته و به عنوان مثال وام وجوه ارائه شده را برای حمایت از این بخش در نظر گرفته است.

جهرمی همچنین مشکلات قضایی و حقوقی شرکت‌های ارائه کننده محتوای داخلی را از دیگر معضلات این بخش دانست و گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی از سوی مسئولان شورای عالی فضای مجازی و قوه قضاییه در حال انجام است.

هنوز تخفیفی برای اینترنت اعمال نشده است

اما معاون وزیر ارتباطات درباره بهره‌مندی کاربران نهایی از تخفیف‌هایی که ارائه می شود گفت: هنوز تعرفه‌های تخفیفی اعمال نشده و قرار بر آن است که از ابتدای مردادماه این تعرفه‌ها اجرایی شوند و بدین ترتیب قیمت‌ها کاهش محسوس داشته باشد و تخلفات مشخص خواهد شد. البته احتمالاً اتفاقی که رخ خواهد داد، این است که در حال حاضر یک کاربر ماهانه ۲۰ هزار تومان برای حجم اینترنت پرداخت می‌کند و حجمی معادل ۵ مگابیت پهنای باند دریافت می‌کند و در آینده همچنان همان ۲۰ هزار تومان را پرداخت کرده و حجم دریافتی آن به ۸ مگابیت خواهد رسید.

ایران چهارمین کشور ارزان در زمینه اینترنت موبایل

جهرمی در ادامه با بیان اینکه ایران از نظر تعرفه‌ی اینترنت موبایل چهارمین کشور ارزان دنیا محسوب می‌شود، به دامپینگ برخی اپراتورها در این فضا اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اکنون یکی از اپراتورها ۱۰۰ گیگابایت اینترنت را با قیمت ۱۷۵ هزارتومان به فروش می‌رساند. به عبارت دیگر هر گیگابایت را با رقمی حدود ۱۷۵۰ تومان به فروش می‌رساند و این در حالی است که کمترین رقم فروش اینترنت در دنیا ۰.۵ دلار است و چنین تعرفه‌ای در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: چنین اتفاقاتی ضربه به صنعت ICT و اپراتورهای رقیب به شمار می رود و باعث ورشکستگی همه اپراتورها می‌شود. در چنین موردی ما به عنوان حاکمیت وظیفه کنترل بازار را بر عهده داریم و نباید بگذاریم اپراتورها چنین کاری انجام دهند. اما اکنون شاهدیم برخی اپراتورها علیرغم درآمدی که در بخش مکالمه دارند، در بخش اینترنت تخفیف‌های کلان اعمال کرده و بدین ترتیب یک جنگ قیمتی را شروع می‌کنند که خاتمه دادن به آن با مصوبه رگولاتوری اتفاق خواهد افتاد.

بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی مخابرات به زیرساخت

جهرمی در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز در ارتباط با بدهی‌های شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت یادآور شد: در زمان ورود بنده به این شرکت بدهی‌های مخابرات بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان بود که تا کنون بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده و این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در عین حال متذکر شد: البته در این خصوص باید توجه داشت که طبق مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات، شرکت‌ تا زمانی می‌تواند از تخفیف‌های زیرساختی استفاده کند که بدهی‌های خود را با این شرکت تعیین تکلیف کرده باشند. اکنون نیز ما با هیچ شرکتی مشکل نداریم و تیم جدید مدیران مخابرات همکاری خوبی با ما دارند و قرار است برای بررسی مشکلات مربوط به بدهی، با حضور نمایندگانی از شرکت‌های زیرساخت و مخابرات و سازمان تنظیم مقررات موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:26

پیش ثبت‌نام بیست و دومین نمایشگاه الکامپ از روز سه‌شنبه پنجم مردادماه آغاز و تا پایان وقت اداری پانزدهم مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش صبحانه، ناصر علی سعادت با اعلام این خبر افزود: امسال نیز پیرو تجربه موفق سال گذشته در ثبت‌نام و برگزاری نمایشگاه الکامپ، سه مرحله پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام نهایی و جانمایی را خواهیم داشت. شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در الکامپ ۲۰۱۶ می‌توانند از پنجم مردادماه اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید بر اینکه متقاضیانی که زودتر اقدام به پیش ثبت‌نام کنند در اولویت ثبت‌نام قرار خواهند گرفت، افزود: از بدنه صنف درخواست می‌کنم مرحله پیش ثبت‌نام را جدی گرفته و در مهلت مقرر اقدام کنند. مرحله پیش ثبت‌نام اطلاعات کافی در خصوص میزان تقاضا و مشارکت بدنه صنف از این دوره نمایشگاه الکامپ را در اختیار سازمان  به‌عنوان برگزارکننده قرار می‌دهد. معیارها و سطح خواسته‌های شرکت‌کنندگان را برای ما روشن می‌سازد. با اتکا به این اطلاعات می‌توانیم برای برگزاری نمایشگاهی سالم، شفاف و باکیفیت برنامه‌ریزی کنیم.

سعادت با اشاره به اینکه سیاست سازمان در برگزاری الکامپ بیست و دوم مشارکت حداکثری و ایجاد فرصت برابر برای آحاد صنف است، افزود: باوجود حضور شرکت‌های خارجی و پیش‌بینی استقبال گسترده فعالان فاوا در نمایشگاه امسال در فضای اختصاص‌یافته به الکامپ هیچ افزایشی نخواهیم داشت بنابراین شرکت‌ها در مرحله پیش ثبت‌نام متراژ واقعی و موردنیاز خود را درخواست کنند تا امکان حضور تمام فعالان فاوای کشور در الکامپ بیست و دوم فراهم شود.

او با بیان اینکه مجوز برگزاری الکامپ در اقدامی بی‌سابقه ۶ ماه پیش از زمان برگزاری نمایشگاه به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای واگذارشده است، گفت: برگزاری نمایشگاهی باکیفیت و استاندارد نیازمند صرف زمان کافی برای برنامه‌ریزی مدون و جامع است. در همین راستا پس از مرحله پیش ثبت‌نام، ظرف مدت یک ماه تمامی مراحل ثبت‌نام و جانمایی را تکمیل می‌کنیم تا شرکت‌ها فرصت کافی جهت برنامه‌ریزی برای ارائه آخرین دستاوردها و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود در الکامپ بیست و دوم را داشته باشند. از سوی دیگر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز از این فرصت برای تقویت بخش بین‌الملل نمایشگاه، مذاکره با شرکت‌های خارجی، طرح‌ریزی ایده‌های جدید و همین‌طور برگزاری همایش‌ها و سمینارهای جانبی استفاده خواهد کرد.

متقاضیان حضور در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ از پنجم تا پانزدهم مردادماه مهلت دارند از طریق وب‌سایت Iran-elecomp.com اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:22

اپل احتمالا امسال از ۳ آیفون جدید رونمایی خواهد کرد. شایعات قدیمی حاکی از آن است که آیفون ۷ معمولی ۴.۷ اینچی، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو سه گوشی هوشمند جدید شرکت اپل خواهند بود. اما اطلاعات جدید نسخه سوم یعنی آیفون ۷ پرو را رد می‌کنند.

به گزارش صبحانه، اگر شایعات پیشین درباره آیفون‌های جدید را مطالعه نکرده‌‌اید، اخبار‌ مرتبط با اپل حاکی از آن است که آیفون ۷ پرو نسخه سوم و جدید از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اپل خواهد بود که قرار است از دو لنز دوربین پشتیبانی کند. امروز ایوان بلس (Evan Blass) که با نام کاربری evleaks@ در توییتر فعالیت می‌کند همه شایعات و اخبار مربوط به آیفون را رد می‌کند.
اطلاعات جدید، وجود مدل «آیفون 7 پرو» را رد می‌کند

البته این موضوع برای اپل که مجبور است دستگاه دیگری به دسته گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند و کاربران را با این زیرگروه‌ها از محصولات خود سردرگم کند، عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

البته پیش‌تر ایوان بلس در توییتر گفته بود که اپل نه یکی و نه سه تا بلکه تنها دو آیفون را معرفی خواهد کرد. وی همچنین گفته بود که این دو آیفون را با نام‌های رمز‌ Sonora و Dos Palos معرفی می‌کند. در هر صورت همچنان شایعات و تصاویر مربوط به مدل آیفون ۷ پرو وجود دارند و احتمالا این دستگاه به حقیقت می‌پیوندند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:22

اکسپریا ام 4 آکوا و اکسپریا ام 5 دو گوش میان‌رده‌ی سونی هستند که از مدت‌ها قبل خبر بروزرسانی آنها به اندروید ۶ اعلام شده بود. امروز سونی اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را برای این دو گوشی منتشر کرد. به نظر می‌رسد کاربران زیادی منتظر این خبر بودند.

به گزارش صبحانه، سونی از جمله کمپانی‌هایی است که اهمیت خاصی برای کاربران خود قائل است و معمولا نسخه‌های جدید اندروید را برای گوشی‌های اخیر خود منتشر می‌کند. بعد از گوشی‌های سری Z، مدت‌ها بود که بسیاری از کاربران این کمپانی ژاپنی منتظر انتشار بروزرسانی اندروید مارشمالو برای دو گوشی میان‌رده‌ی اکسپریا ام 4 آکوا و اکسپریا ام 5 بودند که این موضوع امروز محقق شده است. این بروزرسانی ابتدا در مناطق منتخب برای نسخه‌های تک ‌سیم و دو سیم اکسپریا ام 4 آکوا با بیلدنامبر 26.3.A.0.131 منتشر شده است.

سپس این بروزرسانی در اختیار دارندگان گوشی اکسپریا ام ۵ با شماره مدل E5603 قرار گرفته است و به زودی شماره مدل‌های دیگر این گوشی در کنار نسخه‌ی دو سیم کارت آن می‌توانند بروزرسانی اندروید ۶.۰.۱ را دریافت کنند.

به گفته‌ی سونی در بروزرسانی اندروید مارشمالو می‌توانیم قابلیت‌های جدید، عملکرد بیشتر و تجربه‌ی کاربری بهتر را شاهد باشیم. البته در انجمن یکی از ارائه دهنده‌ی سرویس‌های بی‌سیم کانادا به نام Rogers نیز به برطرف شدن انواع باگ‌ها و بروزرسانی‌های امنیتی گوگل نیز اشاره شده است. در ادامه می‌توانید فهرستی کامل از گوشی‌های سونی که اندروید ۶ مارشمالو را دریافت کرده‌اند را مشاهده کنید.

  • Xperia™ Z5
  • Xperia™ Z5 Dual
  • Xperia™ Z5 Compact
  • Xperia™ Z5 Premium
  • Xperia™ Z5 Premium Dual
  • Xperia™ Z4 Tablet
  • Xperia™ Z3+
  • Xperia™ Z3+ Dual
  • Xperia™ Z3
  • Xperia™ Z3 Dual
  • Xperia™ Z3 Compact
  • Xperia™ Z3 Tablet Compact
  • Xperia™ Z2
  • Xperia™ Z2 Tablet
  • Xperia™ M5
  • Xperia™ M5 Dual
  • Xperia™ C5 Ultra
  • Xperia™ C5 Ultra Dual
  • Xperia™ M4 Aqua
  • Xperia™ M4 Aqua Dual
  • Xperia™ C4
  • Xperia™ C4 Dual

اگر بروزرسانی اندروید ۶ مارشمالو را برای گوشی‌های اکسپریا ام 4 آکوا و اکسپریا ام 5 دریافت کرده‌اید، تجربه‌ی خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. آیا مشکلاتی چون لگ‌های گاه‌و‌بیگاه یا مصرف زیاد باتری برطرف شده است؟

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 249 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:22

درآمد یاهو ۱.۳ میلیارد دلار برآورد شده؛ درآمد‌هایی که از تبلیغات و جستجو داشته روندی نزولی داشته و کاهش پیدا کرده است.

به گزارش صبحانه، به صورت کلی درآمد یاهو تا ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این شرکت اینترنتی واقع در سیلیکون ولی بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های خود را نیز به فروش رسانده است که شاید در تصویر کلی نظاره‌گر از بین رفتن یک کسب و کار بزرگ و قدیمی باشیم.

به زودی قرار است ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو و مدیر امور مالی یاهو در مقابل سرمایه‌گذاران درباره روند فروش این شرکت صحبت کنند.

ماریسا مایر با اینکه در ابتدا توانست یاهو را از ورطه نابودی نجات دهد اما روند رشد این کمپانی دوباره در حال منفی شدن است.

با این‌ حال، مدیر عامل این شرکت هنوز کوتاه نیامده و اعلام کرده که «با کم کردن هزینه‌های ساخت و کارکنان در طول یک دهه، اکنون در حال ادامه راه خود برای رسیدن به برنامه‌های ۲۰۱۶ هستند.»

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 2:26

اگرچه چند سایت ایرانی اخباری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد امکان اتصال به سرورهای بازی پوکمون‌‌‌گو در ایران وجود دارد؛ اما حقیقت این است که در حال حاضر هیچ کاربر ایرانی نمی‌تواند پوکمون‌‌‌گو بازی کند.

به گزارش صبحانه،  حتماً در روزهای گذشته، به تیترهای داغ و گاه فریبنده بازی جدید "پوکمون‌گو" برخورده‌اید و از دیدن تصاویر اجرای این بازی در خیابان‌ها و فضای باز متعجب شده‌اید. این بازی در مدت کوتاه پس از عرضه، به اندازه‌ای محبوب شد که کارشناسان حتی فرصت نکردند تا از زوایای مختلف به آن بپردازند. پوکمون‌‌گو یک بازی مبتنی بر مکان است که تلفیق آن با "واقعیت مجازی"، ترکیب کاربرپسند و خوش ذوقی را پدید آورده است. هرچند می‌توان پوکمون‌گو را یکی از جذاب‌ترین بازی‌‌های چند سال اخیر محسوب کرد؛ اما بدون تردید این بازی به دلیل سناریوی موقعیت محور خود می‌تواند از ظرفیت‌های بسیار بالایی در ایجاد جرم و جنایت برخوردار باشد. در روزهای اخیر برخی از سایت‌های داخلی خبر اجرای این بازی در ایران را درج کرده‌اند؛ اما واقعیت این است که در حال حاضر این امکان فراهم نیست.

 
"پوکمون‌‌گو" یک بازی مکان محور است که توسط دو شرکت "نیانتیک" و "نینتندو" برای تلفن‌های همراه طراحی شده است. این بازی در 2 روز اول عرضه موفق شد تا مهمان میلیون‌‌ها تلفن همراه شود. محبوبیت روزافزون پوکمون‌گو حتی شرکت‌های بزرگ را نیز به ارائه پیشنهاد‌ همکاری به سازندگان آن وا داشته است. استفاده از سرورهای شرکت بزرگ آمازون برای پاسخگویی به سیل عظیم دوستداران این بازی، نشان می‌دهد که پوکمون‌‌گو به خوبی موفق شده تا اهداف سازندگانش را محقق کند.

آیا می‌توانید در ایران پوکمون‌گو بازی کنید؟ 
روند بازی چگونه است؟
 
اما بازی پوکمون‌گو با استفاده از اطلاعات منطقه جغرافیایی شما و دوربین تلفن همراهتان موجوداتی را که "پوکمون‌گو" نام دارند را روی صفحه نمایش تلفن همراه شما نمایش می‌دهد تا مکان سکونت شما به محلی برای بازی تبدیل شود. در این بازی‌، پوکمون را پیدا می‌کنید، جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید. بنابراین جمع کردن و افزایش قدرت پوکمون‌گوهای شما اساس این بازی خواهد بود. مولفه مهم دیگر، سرعت عمل است؛ چراکه افراد دیگری نیز در اطلاف شما در حال جمع‌آوری پوکمون‌گو هستند.

آیا امکان بازی پوکمون‌گو در ایران هم وجود دارد؟
 
در حال حاضر سرورهای بازی پوکمون‌‌‌گو پذیرای کاربران چند کشور محدود هستند و دلیل آن تقاضای بالای کاربران و عدم فراهم بودن بسترهای فنی به ویژه سرورهای متعدد برای پاسخگویی به درخواست‌‌های کاربران از سرتاسر جهان است. اگرچه چند سایت ایرانی اخباری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد امکان اتصال به سرورهای بازی پوکمون‌‌‌گو در ایران وجود دارد؛ اما حقیقت این است که در حال حاضر هیچ کاربر ایرانی نمی‌تواند پوکمون‌‌‌گو بازی کند. حتی در برخی از سایت‌‌ها به کاربران توصیه شده که برای اجرای این بازی می‌توانند از IP کشورهایی چون امریکا، آلمان و .... استفاده کنند، ولی نباید فراموش کرد که برای اجرای این بازی، علاوه بر IP و برای شناسایی بازی کننده و ارسال اطلاعات مکانی، از جی‌پی‌اس تلفن همراه استفاده می‌شود که این موضوع می‌تواند مکان استقرار کاربران ایرانی یا هر کشوری که برای اجرای این بازی مجاز نیست را مشخص کند. برای اطمینان، ما بازی پوکمون‌گو را نصب کردیم و پس از اجرای آن، با این خطا مواجه شدیم که "سرورهای ما با تقاضای باورنکردنی روبرو است و ما در حال رفع این مشکل هستیم". حتی تغییر آی‌پی به کشورهای مجاز برای اجرای این بازی هم نتوانست تا ما را وارد بازی پوکمون‌گو کند.
 
به هر تقدیر در حال حاضر بیشتر کاربران جهان منجمله ایران نمی‌توانند پوکمون‌‌گو بازی کنند و سازندگان این بازی در حال توسعه بسترهای فنی و افزایش تعداد سرورهای خود هستند تا کاربران بیشتری بتوانند از این بازی لذت ببرند. اما نکته مهم این است که هر فناوری جدید در کنار مزایایی که دارد، می‌تواند آسیب‌های جدی و خطرناکی را ایجاد کند و به همین دلیل می‌طلبد تا قبل از استفاده از تکنولوژی‌های نوین، آگاهی مناسبی از خطرات و چالش‌های آن کسب کنیم.

منبع: عصر شبکه

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 2:26

اکانت مرحله 22 بازی Pokémon GO به قیمت 3000 دلار در eBay به فروش گذاشته شد!


شکل گیری بازار سیاه برای اکانت بازی Pokémon GO +عکس

نظر شما:

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 2:26

اگرچه چند سایت ایرانی اخباری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد امکان اتصال به سرورهای بازی پوکمون‌‌‌گو در ایران وجود دارد؛ اما حقیقت این است که در حال حاضر هیچ کاربر ایرانی نمی‌تواند پوکمون‌‌‌گو بازی کند.

به گزارش صبحانه،  حتماً در روزهای گذشته، به تیترهای داغ و گاه فریبنده بازی جدید "پوکمون‌گو" برخورده‌اید و از دیدن تصاویر اجرای این بازی در خیابان‌ها و فضای باز متعجب شده‌اید. این بازی در مدت کوتاه پس از عرضه، به اندازه‌ای محبوب شد که کارشناسان حتی فرصت نکردند تا از زوایای مختلف به آن بپردازند. پوکمون‌‌گو یک بازی مبتنی بر مکان است که تلفیق آن با "واقعیت مجازی"، ترکیب کاربرپسند و خوش ذوقی را پدید آورده است. هرچند می‌توان پوکمون‌گو را یکی از جذاب‌ترین بازی‌‌های چند سال اخیر محسوب کرد؛ اما بدون تردید این بازی به دلیل سناریوی موقعیت محور خود می‌تواند از ظرفیت‌های بسیار بالایی در ایجاد جرم و جنایت برخوردار باشد. در روزهای اخیر برخی از سایت‌های داخلی خبر اجرای این بازی در ایران را درج کرده‌اند؛ اما واقعیت این است که در حال حاضر این امکان فراهم نیست.

 
"پوکمون‌‌گو" یک بازی مکان محور است که توسط دو شرکت "نیانتیک" و "نینتندو" برای تلفن‌های همراه طراحی شده است. این بازی در 2 روز اول عرضه موفق شد تا مهمان میلیون‌‌ها تلفن همراه شود. محبوبیت روزافزون پوکمون‌گو حتی شرکت‌های بزرگ را نیز به ارائه پیشنهاد‌ همکاری به سازندگان آن وا داشته است. استفاده از سرورهای شرکت بزرگ آمازون برای پاسخگویی به سیل عظیم دوستداران این بازی، نشان می‌دهد که پوکمون‌‌گو به خوبی موفق شده تا اهداف سازندگانش را محقق کند.

آیا می‌توانید در ایران پوکمون‌گو بازی کنید؟ 
روند بازی چگونه است؟
 
اما بازی پوکمون‌گو با استفاده از اطلاعات منطقه جغرافیایی شما و دوربین تلفن همراهتان موجوداتی را که "پوکمون‌گو" نام دارند را روی صفحه نمایش تلفن همراه شما نمایش می‌دهد تا مکان سکونت شما به محلی برای بازی تبدیل شود. در این بازی‌، پوکمون را پیدا می‌کنید، جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید. بنابراین جمع کردن و افزایش قدرت پوکمون‌گوهای شما اساس این بازی خواهد بود. مولفه مهم دیگر، سرعت عمل است؛ چراکه افراد دیگری نیز در اطلاف شما در حال جمع‌آوری پوکمون‌گو هستند.

آیا امکان بازی پوکمون‌گو در ایران هم وجود دارد؟
 
در حال حاضر سرورهای بازی پوکمون‌‌‌گو پذیرای کاربران چند کشور محدود هستند و دلیل آن تقاضای بالای کاربران و عدم فراهم بودن بسترهای فنی به ویژه سرورهای متعدد برای پاسخگویی به درخواست‌‌های کاربران از سرتاسر جهان است. اگرچه چند سایت ایرانی اخباری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد امکان اتصال به سرورهای بازی پوکمون‌‌‌گو در ایران وجود دارد؛ اما حقیقت این است که در حال حاضر هیچ کاربر ایرانی نمی‌تواند پوکمون‌‌‌گو بازی کند. حتی در برخی از سایت‌‌ها به کاربران توصیه شده که برای اجرای این بازی می‌توانند از IP کشورهایی چون امریکا، آلمان و .... استفاده کنند، ولی نباید فراموش کرد که برای اجرای این بازی، علاوه بر IP و برای شناسایی بازی کننده و ارسال اطلاعات مکانی، از جی‌پی‌اس تلفن همراه استفاده می‌شود که این موضوع می‌تواند مکان استقرار کاربران ایرانی یا هر کشوری که برای اجرای این بازی مجاز نیست را مشخص کند. برای اطمینان، ما بازی پوکمون‌گو را نصب کردیم و پس از اجرای آن، با این خطا مواجه شدیم که "سرورهای ما با تقاضای باورنکردنی روبرو است و ما در حال رفع این مشکل هستیم". حتی تغییر آی‌پی به کشورهای مجاز برای اجرای این بازی هم نتوانست تا ما را وارد بازی پوکمون‌گو کند.
 
به هر تقدیر در حال حاضر بیشتر کاربران جهان منجمله ایران نمی‌توانند پوکمون‌‌گو بازی کنند و سازندگان این بازی در حال توسعه بسترهای فنی و افزایش تعداد سرورهای خود هستند تا کاربران بیشتری بتوانند از این بازی لذت ببرند. اما نکته مهم این است که هر فناوری جدید در کنار مزایایی که دارد، می‌تواند آسیب‌های جدی و خطرناکی را ایجاد کند و به همین دلیل می‌طلبد تا قبل از استفاده از تکنولوژی‌های نوین، آگاهی مناسبی از خطرات و چالش‌های آن کسب کنیم.

منبع: عصر شبکه

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 283 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:38